środa, 1 kwietnia 2020

118. Pobawmy się językiem!


Dzisiaj, z okazji 1 kwietnia, zamiast zwyczajowego Prima Aprilis mamy dla Was inną propozycję. Zapraszamy do twórczej zabawy rozwijającej kompetencje językowe. Poniżej zamieszczamy 101 tytułów książek będących i niebędących lekturami. Zadanie polega na ułożeniu opowiadania, w którym zawrzecie jak najwięcej tytułów, na przykład: Przedwiośnie(1) Roku 1984(2) przyniosło nam niespodziankę w postaci Potopu(3). Pewnego dnia o Zmierzchu(4) znaleźliśmy się w Innym świecie(5).
- To chyba Zemsta(6) matki natury – powiedział Piotr.
- Nigdy w życiu!(7) – odpowiedziałam.”
Kolejność użycia tytułów zupełnie nie gra roli.
Próbujcie swoich sił i przysyłajcie swoje opowiadania (w terminie do 15 kwietnia 2020 r.) na adres: katkad.242@edu.erzeszow.pl Najlepsze zostaną wyróżnione i nagrodzone!
Poniżej zestaw tytułów do wykorzystania.
Pan Tadeusz
Przedwiośnie
Ludzie bezdomni
Lalka
Dziady
Kuchnia polska
Rywalki
Wariat na wolności
Nędznicy
Wariat i zakonnica
Iluzjonista
Córeczki
Złodziejka książek
Oskarżenie
Immunitet
Czarna Madonna
Świętoszek
Skąpiec
Wesele
Chłopi
Echa leśne
Cudzoziemka
Granica
Droga donikąd
Dżuma
Proces
Rok 1984
Imię róży
A nie mówiłam!
Sto lat samotności
Sztukmistrz z Lublina
Świąteczny dyżur
Zdążyć przed Panem Bogiem
Osmaleni
Inny świat
Szewcy
Zemsta
Potop
Kwiat kalafiora
Tajemniczy ogród
Nigdy w życiu!
Szósta klepka
Kłamczucha
Żaba
Sprężyna
Przez dziurkę od klucza
13 powodów
Katarynka
Latarnik
Wszystko czerwone
Pod taflą
Chucherko
Samotność w sieci
Gorzka czekolada
Ja wam pokażę!
Kawa z kardamonem
Czekolada z chili
Tiramisu z truskawkami
Mleko z miodem
Czynnik miłości
Zadzwoń, kocham cię
Telefon do przyjaciela
Kradzione róże
Historia bez cenzury
Bez mojej zgody
Pozwól mi wrócić
Za zamkniętymi drzwiami
Na skraju załamania
Potem
Siostra
Barwa ciszy
Mój pierwszy bal
Chłopak z sąsiedztwa
15 dni bez głowy
Papierowe samoloty
Aż po horyzont
Pasażerka
Powód, by oddychać
Ten jeden dzień
Najlepszy powód, by żyć
Cmentarz w Pradze
Drugi
Kiedyś na pewno
Bransoletka
Niebieskie migdały
Nie do pary
Zwiadowcy
Zostań, jeśli kochasz
Poczwarka
P.S. Wciąż cię kocham
Panna z mokrą głową
Brzydsza siostra
Listy do mojego chłopca
Czarne kwiaty
Duma i uprzedzenie
Paragraf 22
Milczenie
Lśnienie
Bóg nigdy nie mruga
Obcy
Zmierzch

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz