czwartek, 4 kwietnia 2024

II miejsce w Konkursie Poetyckim "Na Początku Było Słowo" – Nikola Mozgawa

II miejsce w Konkursie zajęła Nikola Mozgawa z klasy VII d Publicznej Szkoły Podstawowej nr 12 im. Jana Pawła II w Stalowej Woli.

Buntowniczka

Co we mnie wstąpiło?

Nie wiem

Słowa zmęczone gniewem

suną żwawo po języku

rzucane gdzie popadnie

na przekór mamie

zatroskanej

czekającej na blask tęczy

 

Co we mnie wstąpiło?

Nie wiem

Epitety przesycone złością

suną śmiało bez hamulców

ranią serce taty

milczącego

czekającego

kiedy czas we włosy mi wplecie dojrzałość

 

Wiedza nieodkryta

Skrzętnie ukryta

w zakamarkach piórnika

w kwiatki

Wiedza tajemna niezgłębiona

do końca

czeka na swoją chwilę

Oczy fizyczki

sparaliżowały ręce

ściągawka pozostała

w kryjówce

stchórzyła

niemądra

Jedynka nie była ładna

 

Otworzyć serce

Wojna

pozostawia blizny

niezabliźnione

Rozdziera serca

rozdzielonych

Zabiera życie

spragnionych miłości

Nawet miś płacze z tęsknoty

opuszczony w popłochu

I to znów ludzie ludziom zgotowali ten los

jak u Nałkowskiej

 

Strach zawitał u Sąsiadów

i w moim sercu

Otworzyłam szafę przepełnioną

zbytkiem

Oddałam pokój

Sercom potrzebującym schronienia

 

Otworzyłam na oścież serce

dotąd kamienne

Napełniłam je dobrocią

po brzegi

 

Szczęściara ze mnie

zło odeszło, a dobro zwyciężyło

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz